ZGŁOSZENIE ONLINE

27 marca 2025

KARTY CHARAKTERYSTYKI z uwzględnieniem ostatnich i przyszłych zmian do 2028 roku

 

 

27 marca 2025 r. - Online
Godz.: 9:00 - 15:00

 



OPIS  |  KORZYŚCI  |  ADRESACI  |  PROGRAM  |  PRELEGENCI  |  METODY  |  CENA  |  WARUNKI UCZESTNICTWA

 


OPIS SZKOLENIA

Od 1 stycznia 2023 roku wszystkie karty charakterystyki przekazywane w łańcuchu dostaw muszą spełniać wymagania rozporządzenia 2020/878. 
Na szkoleniu przekażemy Ci praktyczną wiedzę dotyczącą sporządzania karty charakterystyki, zarządzania nią w organizacji oraz weryfikowania jej zgodności z przepisami prawa. 

Uwaga! Wkrótce zmiany wynikające z Kodeksu Pracy w ewidencji i sprawozdawczości substancji i mieszanin mutagennych, rakotwórczych, reprodukcyjnych. Powiemy Ci jak możesz się już przygotować do zmian. 
 



KORZYŚCI

  • Dowiesz się jakie są aktualne przepisy dotyczące kart charakterystyki
  • Poznasz praktyczne wskazówki w zakresie przekazywania informacji w łańcuchu dostaw
  • Poinformujemy Cię o zmianach obowiązujących po 1 stycznia 2023 r.
  • Dowiesz się jakie zmiany przepisów REACH i CLP trzeba wziąć pod uwagę w 2024 roku wypełniając kartę charakterystyki
  • Będziesz wiedział, jakie dane są potrzebne, aby wypełnić kartę charakterystyki
  • Podpowiemy Ci w jaki sposób sprawdzić przesłaną kartę charakterystyki i jak wygląda aktualny format karty

 



ADRESACI

Wszystkie osoby zajmujące się kartami charakterystyki - zarówno dla pracowników sporządzających karty charakterystyki, jak i do osób zarządzających kartami charakterystyki substancji chemicznych i ich mieszanin otrzymanymi od dostawców i ustalających na ich podstawie środki kontroli ryzyka w swoim zakładzie pracy. Na podstawie rozporządzenia REACH karty charakterystyki przygotowują osoby kompetentne, a dostawcy substancji
i mieszanin chemicznych muszą zapewnić, że osoby te odbyły stosowne szkolenia, w tym szkolenia przypominające.

 



PROGRAM SZKOLENIA

  1. Karty charakterystyki - MSDS - zmiany do 2028 roku
    - Zmiany MSDS w Unii Europejskiej i poza Unią
    - Podstawy prawne sporządzenia i dostarczenia MSDS - wykaz wymagań prawnych
    -  MSDS na żądanie i stosowane słownictwo (gdzie szukać wyjaśnień)- co warto wiedzieć 
    - Co spowodowało zmiany formatu MSDS od stycznia 2023 r. czy tylko UFI, specyficzne stężenia, nanomateriały, zaburzenia układu hormonalnego…
    - Zakres i podstawa prawna kolejnych zmian w okresie 2023 – 2028 r. 
     
  2. Zakres odpowiedzialności podmiotów mających wpływ na MSDS 
    - Obowiązki wprowadzającego do obrotu, kto może sporządzić, kto tłumaczyć 
    - Obowiązki dystrybutora w komunikacji łańcucha dostaw 
    - Obowiązki pracodawcy, kto może tłumaczyć, kiedy MSDS jest obowiązkiem pracodawcy jako odbiorcy 
    - Obowiązki pracownika – czy musze podpisać, że zapoznałam/em się z MSDS
    - Podstawa prawna aktualizacji MSDS u dostawcy i u odbiorcy 
    - Jak należy dostarczyć MSDS - przykłady praktycznych sposobów
     
  3. MSDS zgodne z Rozporządzeniem 2020/878 po zmianach

         - Dokładny zakres zmian w porównaniu z Rozporządzeniem 2015/830
         - Wiążące terminy dotyczące MSDS dla wprowadzającego, dostawcy, użytkownika
         - Praktyczna forma (ściąga) sprawdzenia posiadanych MSDS pod katem wymaganej zgodności 
         - Format MSDS po zmianach – niezbędny stopień kompletności informacji 
         - Dokładny opis sekcji i podsekcji z uwzględnieniem planowanych zmian

     4. Scenariusze narażenia - jako obowiązkowy dodatek do MSDS w uzależnionych przypadkach 

          - Kiedy wymagany jest SN od dostawcy do dalszego użytkownika
          - Budowa SN, przykłady od praktyka 
          - Praktyczne podejście do sprawdzenia SN- przykład praktyka 
          - Co w sytuacji braku SN u dalszego użytkownika- wykaz dalszych kroków i zakresu odpowiedzialności prawnej 

      5. Organy kontroli upoważnione do sprawdzania MSDS i SN
           - Zakres organów kontroli – podstawa prawna zakresu 
           - Kary uwzględnione w przepisach prawa zgodnych z przepisami obowiązującymi na całym terenie Unii Europejskiej 
           - Co zrobić kiedy dostawca nie dostarcza mi aktualnej MSDS, pomocna rola organów kontroli 

       6. Omówienie przykładowych kart charakterystyki lub kart dostarczonych przez uczestników szkolenia - dyskusja
 



PRELEGENCI

Ekspert  i praktyk z ponad 15 letnim  doświadczeniem w obszarze chemikaliów (REACH, CLP, ustawa o substancjach chemicznych, przepisy dotyczące specyficznych grup produktów chemicznych). Zajmuje się zagadnieniami związanymi z obowiązkami producentów, importerów, dalszych użytkowników i dystrybutorów  chemikaliów. Posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne w opracowywaniu kart charakterystyki, klasyfikacji mieszanin chemicznych na podstawie ich składu oraz sporządzaniu oznakowania substancji i mieszanin wymaganego na podstawie ww. przepisów. 
 



METODY SZKOLENIA

- Webinarium (transmisja audio-wideo) odbywa się w czasie rzeczywistym w oparciu o popularne narzędzia  np. Zoom, ClickMeeting, Teams
- Bez wychodzenia z domu
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi
- By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do stabilnego łącza internetowego
- Nie jest wymagana instalacja dodatkowego oprogramowania


Sposób postępowania
- Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniu przesyłają zgłoszenie przez formularz  online
- Dzień przed terminem rozpoczęcia spotkania, wysyłamy do Państwa link  do zajęć i materiały szkoleniowe
- W dniu szkolenia o wskazanej godzinie uczestnicy logują się wykorzystując przesłany wcześniej link
- Po zakończonym szkoleniu przesyłamy Państwu certyfikat uczestnictwa

 



CENA SZKOLENIA

890 zł netto + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniu do 13.03.2025 r.
990 zł netto + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniu po 13.03.2025 r.

W cenie szkolenia
- udział w szkoleniu dla jednej osoby- certyfikat- materiały szkoleniowe w pdf

 



WARUNKI UCZESTNICTWA

  1. Wpłaty należy dokonać przed szkoleniem na konto mBank  nr:  53 1140 2004 0000 3702 8044 8473
  2. Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty.
  3. Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału  w szkoleniu.
  4. Po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy Państwu potwierdzenie uczestnictwa z fakturą proforma najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia.
  5. Osoby, które nie odwołają pisemnie swojego udziału w terminie 5 dni przed szkoleniem lub nie wezmą udziału w szkoleniu, zostaną obciążone pełnymi kosztami uczestnictwa na podstawie wystawionej im faktury.
  6. Firma DEWAY zastrzega sobie prawo do zmian w programie, zmiany prelegenta, zmiany miejsca szkolenia oraz do odwołania szkolenia w uzasadnionych przypadkach.
  7. Upoważniamy firmę DEWAY do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  8. Oświadczam, że akceptuję koszt i warunki uczestnictwa.

     

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przyjęcia zgłoszenia. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych
w formularzu zgłoszenia przez DEWAY w związku ze zgłoszeniem na szkolenie, umieszczeniem w bazie danych firmy i przesłaniem informacji handlowej. Administratorem danych osobowych jest DEWAY z siedzibą w Warszawie, ul. Szczęśliwicka 27A/15, 02-353 Warszawa, NIP: 9482067822, REGON: 387040123, email: deway@deway.pl. Jednocześnie zastrzegam sobie prawo do wglądu, usunięcia oraz uaktualnienia umieszczonych danych.

 


 

Uważasz że to szkolenie powinno być zrealizowane jako zamknięte?
Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

 

 

MASZ  PYTANIA ?   ZADZWOŃ  LUB  WYŚLIJ  EMAIL
 

T:  +48 22 633 03 28
E:  szkolenia@deway.pl

UDOSTĘPNIJ  

Copyrights© 2024 DEWAY.  Wszelkie prawa zastrzeżone.

ul. Szczęśliwicka 27A  lok. 15
02-353 Warszawa

NIP   9482067822   
REGON   387040123
DUNS   851651606

Jesteśmy członkiem

Rejestr Instytucji Szkoleniowych
2.14/00263/2020

KONFERENCJE  I  SZKOLENIA  DLA  PRAKTYKÓW