ZGŁOSZENIE ONLINE

10 grudnia 2024

CYFROWA KSIĄŻKA OBIEKTU BUDOWLANEGO - szkolenie: warsztaty praktyczne

 

 

10 grudnia 2024 r. - Online
Godz.: 9:00 - 15:00

 



OPIS  |  KORZYŚCI  |  ADRESACI  |  PROGRAM  |  PRELEGENCI  |  METODY  |  CENA  |  WARUNKI UCZESTNICTWA

 


OPIS SZKOLENIA

Szkolenie jest praktycznym warsztatem, który umożliwia prowadzenie cyfrowej książki obiektu budowlanego. Uczestnikom szkolenia zostaną przedstawione:
•    podstawowe nowe wymagania dotyczące prowadzenia KOB,
•    nowe obowiązki właściciela lub zarządcy, w tym obowiązek wyznaczenia osoby fizycznej do prowadzenia c-KOB
•    przerzucenie na osoby wykonujące kontrole obowiązku rejestrowania kontroli w c-KOB,
•    nowe terminy w wypełnianiu c-KOB,
•    zawężony zakres wprowadzania danych do c-KOB,
•    zasady zakładania i prowadzenia c-KOB, krok po kroku, z przykładami i z omówieniem studium różnych przypadków

Czy wiesz:
•    co nowego w prowadzeniu książki obiektu budowlanego wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane?
•    od kiedy obowiązuje cyfrowa książka obiektu budowlanego (c-KOB)?
•    jak zakłada się i prowadzi cyfrową KOB?
•    gdzie rejestrować przeglądy i kontrole instalacji elektrycznych, gaśnic, hydrantów - czy wszystkie muszą być uwzględnione w KOB?
•    kto może dokonywać wpisów w KOB?
•    czy trzeba będzie robić inwentaryzację posiadanej dokumentacji?
•    w jaki sposób dokumentować w KOB poszczególne etapy remontów oraz innych robót budowlanych?
•    Do kiedy można jeszcze prowadzić papierową KOB na dotychczasowych zasadach?
 



KORZYŚCI

Praktyczne korzyści, jakie daje nasze szkolenie z prowadzenia książki obiektu budowlanego:

  • Uczestnicy dowiedzą się jakie zmiany w prowadzeniu KOB wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane
  • Powiemy do kiedy prowadzimy KOB  na dotychczasowych zasadach, a od kiedy wyłącznie cyfrową KOB (c-KOB)
  • Wyposażymy Państwa w praktyczną wiedzę, jaką dokumentacje obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB
  • Pokażemy jak strona po stronie (ekran po ekranie) założyć i prowadzić c-KOB
  • Dzięki indywidualnym konsultacjom z ekspertem uzyskają Państwo odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania podczas prowadzenia KOB

 



ADRESACI

Książka obiektu budowlanego - szkolenie kierowane do:

  • Zarządcy budynków
  • Administratorzy nieruchomości
  • Właściciele obiektów i budowli (hal, magazynów)
  • Działy techniczne, administracyjne w firmach produkcyjnych i usługowych 

     



PROGRAM

  1. Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane:
    1.           Od kiedy obowiązuje c-KOB – przepisy przejściowe:
    1.1        do kiedy możemy jeszcze prowadzić „stare” książki obiektu budowlanego,
    1.2        od kiedy możemy już „przejść” na c-KOB,
    1.3        do kiedy musimy „przejść” na c-KOB
    2.           Dla jakich obiektów prowadzimy KOB
    3.           Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB
    4.           Interesariusze, czyli:
    4.1        kto to jest interesariusz i jak stać się interesariuszem – czyli założenie konta w systemie c-KOB,
    4.2        kto może założyć c-KOB
    4.3        kto nadzoruje prowadzenie c-KOB,
    4.4        kto wypełnia c-KOB,
    4.5        ilu może być interesariuszy i czy można łączyć funkcje,
    5.           Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i kto je dokonuje:
    5.1        wpisy dotyczące okresowych kontroli:
    5.1.1    elementów budowlanych,
    5.1.2    instalacji gazowych,
    5.1.3    przewodów kominowych,
    5.1.4    instalacji elektrycznych i piorunochronnych,
    5.2        rejestracja ekspertyz i opinii technicznych
    5.3        wpisy dotyczące przeglądów, konserwacji i napraw sprzętu p.poż.,
    5.4        wpisy dotyczące wszelkich prac i robót budowlanych wykonywanych na obiekcie
    5.5        wpisy dotyczące katastrof budowlanych,
    5.6       rejestracja dokumentów urzędowych związanych z obiektem budowlanym.
    6.          Jakie są terminy dokonywania wpisów do c-KOB
    7.          Czy można usunąć lub skorygować dane wprowadzone do c-KOB
    8.          Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB
    9.          Nowe kary dla poszczególnych interesariuszy za nie przestrzeganie przepisów związanych z KOB.
     
  2. Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB:
    1.         Zawartość c-KOB
    2.         Co należy wpisać do poszczególnych nowych tablic w c-KOB
    3.         Jak prowadzić KOB w formie papierowej
    4.         Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów
    5.         Zasady zamykania „starej” KOB i przechodzenia na nową c-KOB.
     

  3. Ćwiczenia – zakładanie i wypełnianie c-KOB:
    1.         Założenie konta w c-KOB i logowanie
    2.         Powiadomienia,
    3.         Profil użytkownika
    4.         Symulacja założenia c-KOB
    5.         Wpisy do poszczególnych tablic – co zawierają i jak je dokonać,
    6.         Zarządzanie interesariuszami – dodawanie, odbieranie dostępu, dostęp czasowy,
    7.         Informacje o obiekcie budowlanym i ich uzupełnianie:
    7.1      archiwum dokumentacji obiektu budowlanego
    8.         Dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego,
    9.         Przekazanie dostępu do c-KOB, lub rezygnacja z pełnienia funkcji interesariusza,
    10.      Zamkniecie c-KOB:
    10.1   kiedy i w jakich sytuacjach,
    10.2   czym skutkuje zamknięcie c-KOB,
    11.      Wydruk cKOB i jej poszczególnych części – pliki PDF i wydruk papierowy
    12.      Raporty i logi
    13.      Przeglądanie cKOB i rejestrów – filtry i ich zawartość.
     

  4. Jakie okresowe kontrole stanu technicznego obiektu budowlanego są rejestrowane w KOB?
    1.         Roczne
    2.         Półroczne (obiektów wielkopowierzchniowych)
    3.         Pięcioletnie
    4.         Bezpiecznego użytkowania
    5.         Kontrola nieuzasadnionych ingerencji w budynkach mieszkalnych
    6.         Uprawnienia do wykonywania kontroli
     

  5. Wymagania dla przeglądów technicznych, konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych:
    1.         Co to jest sprzęt przeciwpożarowy?
    2.         Zasady wykonywania przeglądów konserwacyjnych i napraw sprzętu p.poż.
    3.         Czy na pewno przeglądy sprzętu przeciwpożarowego trzeba wykonywać co roku, czy są inne wymagania?
     

  6. Ustawowe wymagania dotyczące zawartości protokołu z kontroli
    1.         Zawartość i struktura protokołu
    2.        Co w przypadku nie wykonania zaleceń we wskazanym terminie, czyli uprawnienia nadzoru budowlanego w przypadku nieodpowiedniego stanu
                 technicznego obiektu budowlanego

 



PRELEGENCI

Ekspert z doświadczeniem ponad 20 letnim w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prowadzaniem remontów, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych.
Był przewodniczym rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami. Od 2009 prowadzi działalność w zakresie zarządzania nieruchomościami.
 Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”, był członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej zarządców nieruchomości. Jest autorem licznych publikacji, w tym książkowych związanych
z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych. Jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości, posiada licencję Nr 7687, uzyskaną w roku 2001.

 



METODY SZKOLENIA
- Webinarium (transmisja audio-wideo) odbywa się w czasie rzeczywistym w oparciu o popularne narzędzia  np. Zoom, ClickMeeting, Teams
- Bez wychodzenia z domu
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi
- By uczestniczyć w szkoleniu wystarczy dostęp do stabilnego łącza internetowego
- Nie jest wymagana instalacja dodatkowego oprogramowania


Sposób postępowania
- Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniu przesyłają zgłoszenie przez formularz online
- Dzień przed terminem rozpoczęcia spotkania, wysyłamy do Państwa indywidualny link do zajęć i materiały szkoleniowe
- W dniu szkolenia o wskazanej godzinie uczestnicy logują się wykorzystując przesłany wcześniej link
- Po zakończonym szkoleniu przesyłamy Państwu certyfikat uczestnictwa

 



CENA SZKOLENIA

799 zł netto + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniu do 26.11.2024 r.
899 zł netto + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniu po 26.11.2024 r.

W cenie szkolenia
udział w szkoleniu dla jednej osoby, certyfikat, materiały szkoleniowe

 



WARUNKI UCZESTNICTWA

  1. Wpłaty należy dokonać przed szkoleniem na rachunek mBank S.A., nr konta:  53 1140 2004 0000 3702 8044 8473
  2. Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty.
  3. Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału  w szkoleniu.
  4. Po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy Państwu potwierdzenie uczestnictwa z fakturą proforma najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia.
  5. Osoby, które nie odwołają pisemnie swojego udziału w terminie 5 dni przed szkoleniem lub nie wezmą udziału w szkoleniu, zostaną obciążone pełnymi kosztami uczestnictwa na podstawie wystawionej im faktury.
  6. Firma DEWAY zastrzega sobie prawo do zmian w programie, zmiany prelegenta, zmiany miejsca szkolenia oraz do odwołania szkolenia w uzasadnionych przypadkach.
  7. Upoważniamy firmę DEWAY do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  8. Oświadczam, że akceptuję koszt i warunki uczestnictwa.

     

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przyjęcia zgłoszenia. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych
w formularzu zgłoszenia przez DEWAY w związku ze zgłoszeniem na szkolenie, umieszczeniem w bazie danych firmy i przesłaniem informacji handlowej. Administratorem danych osobowych jest DEWAY z siedzibą w Warszawie, ul. Szczęśliwicka 27A/15, 02-353 Warszawa, NIP: 9482067822, REGON: 387040123, email: deway@deway.pl. Jednocześnie zastrzegam sobie prawo do wglądu, usunięcia oraz uaktualnienia umieszczonych danych.

 


 

Uważasz że to szkolenie powinno być zrealizowane jako zamknięte?
Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

 

 

MASZ  PYTANIA ?   ZADZWOŃ  LUB  WYŚLIJ  EMAIL
 

T:  +48 22 633 03 28
E:  szkolenia@deway.pl


                                                                                                                                                     PARTNERZY MEDIALNI

UDOSTĘPNIJ  

Copyrights© 2024 DEWAY.  Wszelkie prawa zastrzeżone.

ul. Szczęśliwicka 27A  lok. 15
02-353 Warszawa

NIP   9482067822   
REGON   387040123
DUNS   851651606

Jesteśmy członkiem

Rejestr Instytucji Szkoleniowych
2.14/00263/2020

KONFERENCJE  I  SZKOLENIA  DLA  PRAKTYKÓW